FANDOM

Taiga Aisaka
Jun.png
Wiek 17
Urodziny 17 października
Płeć Kobieta
Wzrost 144,5 cm
Grupa krwi 0
Status profesjonalny
Klasa 2-C
Szkoła Liceum Ohashi
Zawód Uczennica
Krewni Pan Aisaka (tata)
Pani Aisaka (mama)
Yui Aisaka (macocha)
Nienazwany ojczym
Nienazwane przyrodnie rodzeństwo
Ryuuji Takasu (mąż)
Yasuko Takasu (teściowa)
Pierwsze wystąpienie
Debiut w mandze Rozdział 1
Debiut w anime Odcinek 1
Debiut w light novel Odcinek 1
Głosy
Japoński głos Rie Kumigaya
Angielski głos Cassandra Lee Morris
Koreański głos Min Jeong Yeo
Włoski głos Fabiola Bitarello

Aisaka Taiga (jap. 逢坂 大河 Taiga Aisaka?, Mały Tygrys) to główna bohaterka serii Toradora!. Jest najlepszą przyjaciółką Minori Kushida. Ma 17 lat i jest uczennicą klasy 2-C, w liceum Ohashi. Urodziła się 17 października. 

CharakterEdytuj

Znana jest między innymi z kompleksu na punkcie swojego niskiego wzrostu oraz nieco agresywnej natury, bardzo łatwo ją rozzłościć - stąd przezwisko "Mały Tygrys". Taiga charakteryzuje się także swoją osobowością tsundere. To piękna dziewczyna, dlatego koledzy często wyznawali jej miłość - ona jednak zawsze odmawiała. Spowodowane to było strachem przed odrzuceniem. Z początku pokazano, że kocha Kitamurę, ale później, z biegiem wydarzeń zakochała się w Ryujim, zresztą z wzajemnością. Jest dziewczyną, która kocha święta i marzyła, by spotkać świętego Mikołaja. Na święta rozdaje dzieciom z domu dziecka prezenty, co świadczy o jej dobrotliwości. Jest egoistką. 

WyglądEdytuj

Taiga ma długie, blond włosy i bursztynowe oczy. Jest niska i płaska, z tego powodu ma kompleksy. Jest postrzegana z tego powodu, jak uczeń podstawówki, a nie liceum. Ubiera do szkoły mundurek, a na co dzień długie suknie.

HistoriaEdytuj

Początki

Historia Taigi rozpoczyna się w momencie, kiedy Kitamura Yuusaku prosi dziewczynę o związek. Aisaka jak zawsze odmawia, lecz po jakimś czasie dochodzi do wniosku, że była to zła decyzja. Od tamtego czasu zaczęła zwracać na niego uwagę i przez to zakochała się w Kitamurze. Żałując, że nie może cofnąć czasu, decyduje się wreszcie na napisanie listu miłosnego. Sprawa komplikuje się dla Aisaki jeszcze bardziej, kiedy koperta przypadkowo nie trafia do Yuusaku, a do Ryuujiego, młodzieńca z jej szkoły o wyjątkowo złej opinii. Dowiadując się o tym, Taiga postanawia wkraść się do domu Takasu, który mieszka tuż obok niej, by odzyskać zgubę. Nie udaje jej się to bez zwrócenia uwagi chłopaka i dochodzi do konfliktu. Ryuuji dowiaduje się o sprawie Aisaki i jego najlepszego przyjaciela, Kitamury, ale zapewnia, że nikomu o tym nie wspomni. Mimo złożonej obietnicy, Taiga nie czuje się przekonana. Ostatecznie przystaje na decyzję Takasu, kiedy ten pokazuje jej pudło z niewysłanymi listami, piosenkami i wierszami do obiektu jego westchnień, a tym samym najlepszej przyjaciółki Taigi, Minori. Wkrótce po tym zawierają miedzy sobą umowę, a mianowicie oboje będą sobie pomagać zdobyć bliskie osoby z racji, że są ich najlepszymi przyjaciółmi.

Ciąg dalszy

Następnie opowieść prowadzi Taigę przez wyznanie miłości Kitamurze i jej odrzucenie. Mimo negatywnego wyniku tej części ich umowy, Ryuuji był z nią nawet w najtrudniejszych chwilach, gotów do pocieszeń i wsparcia. Przez to Aisaka powoli zakochała się w nim. Ich relacja sprowadzała się do osobowości tsundere dziewczyny i dalszych dążeń chłopaka do związku z Kushiedą. Dopiero na końcu serii Takasu uświadamia sobie miłość do Taigi. Toradora! kończy się wyznaniem sympatii Aisaki i Ryuujiego, ich ślubu oraz ucieczki Małego Tygrysa. 

RelacjeEdytuj

Taiga, a rówieśnicy

Aisaka Taiga jest spostrzegana jako agresywną piękność przez większości uczniów. Jeśli chodzi o relacje z osobami jej bliższymi, to najwięcej czasu spędza w towarzystwie Takasu Ryuujiego, który okazał się być jej najlepszym przyjacielem oraz Kushiedy Minori, która od dawna jest jej przyjaciółką. Kitamurę traktowała w jakiś sposób specjalnie, gdyż długo była w nim zakochana, uwielbiała choćby zamienić z nim słówko. Najgorzej było jej z nawiązaniem kontaktu z Kawashimą Ami, ponieważ rzekomo była przyjaciółką Yuusakiego z dzieciństwa. Często sobie dokuczały, a Taiga do końca nazywała ją Głupią Chihuahuą. 

Taiga, a rodzina

Taiga była osobą, która nie potrafiła znaleźć porozumienia z rodzicami. Jej rodzina nie miała zbyt dużo problemów finansowych, a kiedy już ten trudny okres nadszedł, ojciec Aisaki zostawił ją i jej matkę, i rozpoczął nowe życie z kimś innym. Dziewczyna podjęła decyzję o zamieszkaniu samotnie, korzystając z pieniędzy taty. On zaś co jakiś czas starał się odnowić z nią kontakty, ale za każdym razem zawodził i tym samym rozdrapywał rany sprzed jego pierwszego odejścia. 

CiekawostkiEdytuj

  • Ma alergię na kurz, czego możemy dowiedzieć się w odcinku 1.
  • Aisaka Taiga jest często porównywana do Louise Françoise Le Blanc de La Vallière z serii Zero no Tsukaima, ponieważ mają dość podobną urodę i postawę ciała. Podkłada im głos także ta sama seiyū - Rie Kugimiya.
  • Urodziny obchodzi 17 października.
  • Taiga nie umie pływać.
  • Taiga nienawidzi siebie w stroju kąpielowym.
  • Taiga przyznaje, że zawsze kochała Boże Narodzenie i pomagała siostrom w jej starej szkole katolickiej, wysyłając prezenty dla sierot oznaczonych "Od Świętego Mikołaja".
  • Ukrywa wiele blizn, poprzez długie skarpety (ujawnionych w rozdziale 6, gdy Ryuuji próbował oczyścić ranę Taidze).
  • Wykazuje, że jest biegła w szkoleniu się kendo. Dobrze posługuje się kataną.

CytatyEdytuj

"Śniłam, że jesteś psem. I ten pies był moim mężem. W każdym bądź razie, to był najgorszy sen w moim życiu." - Aisaka Taiga do Ryui Takasu

"Nigdy nie zdobędziesz tego, czego pragniesz. - Kiedy uświadomiłam to sobie, nie wiedziałam co robić. Wtedy Kitamura uśmiechnął się i chwycił moją dłoń. Jest taką dobrą osobą. Zwykłe "dziękuję" nie wystarczy, żeby okazać mu moją wdzięczność. Teraz już wiem, że nie jestem tą, którą lubi. Mimo to chcę mu pomóc. Tak jak wcześniej on pomógł mi. Czy popełniam błąd? Nie wiem, kto popełnia błąd, ale wiem... że nie mogę przestać iść przed siebie!" - Aisaka Taiga do Yusaku Kitamury

"Nie chodzi o to, kto ma rację, a kto jest nie tak, są ważniejsze rzeczy, niż to. Dlatego musimy przepraszać i przebaczać." - Aisaka Taiga

"Głupia chiuaua" - Aisaka Taiga do Ami Kawashimy

„Jestem smokiem. Ty jesteś tygrysem. Od zamierzchłych czasów smok i tygrys były jedynymi stworzeniami, które do siebie pasowały. Chociaż nie jesteś teraz przy mnie, to przekroczę granicę czasu i przestrzeni, aby zawsze być u twego boku. Moje uczucia nigdy się nie zmienią” - Ryui Takasu do Aisaki Taigi

Więcej z Fandomu

Losowa wiki